logo
امروز : چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۵
[ شناسه خبر : ۲۵۲۵۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 6 دقیقه ]
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان در گفت‌وگو با موج رسا:

مشارکت مردم و آزادی بیان از مهمترین دستاوردهای معنوی انقلاب اسلامی است/ افزایش چشمگیر پیشرفت‌های کشور در علوم مختلف

مشارکت-مردم-و-آزادی-بیان-از-مهمترین-دستاوردهای-معنوی-انقلاب-اسلامی-است-افزایش-چشمگیر-پیشرفت‌های-کشور-در-علوم-مختلف
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان گفت: مشارکت دادن مردم در صحنه، یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب است یعنی مدیریت فردی، حزبی، جریانی و صنفی نبوده بلکه این مردم بودند که انقلاب را مدیریت کردند.

حجت‌الاسلام حسن بیگدلی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به چگونگی پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: 3 شاخصه اصلی سبب پیروزی انقلاب اسلامی ایران شد.

وی با بیان اینکه رهبریت نظام با امام راحل، وحدت کلمه و حضور مردم، شاخصه‌های پیروزی انقلاب اسلامی بودند، خاطرنشان کرد: آنچه که باعث پیروزی انقلاب شد و هیچ کس نمی‌توانست انقلاب را به نام خودش مصادره کند، وحدت کلمه و حضور مردم بود و به عبارت دیگر، انقلاب اسلامی، صنفی و قشری نبود بلکه انقلاب به تمام معنا مردمی بود.

حجت‌الاسلام بیگدلی افزود: اهل علم، دانشگاهیان، حوزویان، اهل صنف، کسب‌وکار، بازاریان، کشاورزان، زنان، مردان، شهری‌ها، روستاییان و عشایر در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی حضور داشتند و اهالی دورافتاده‌ترین مناطق با مرکزیت کشور در وقوع انقلاب اسلامی تفاوتی نداشت.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با تاکید بر اینکه یک وحدت کلمه به تمام معنا در انقلاب اسلامی را شاهد بودیم، تصریح کرد: امام خمینی(ره) با درایت تمام این وحدت کلمه را مدیریت می‌کرد.

وی با بیان اینکه مدیریت وحدت ملت برای پیروزی انقلاب از سال‌های 1341 و 1342 شروع شده بود، گفت: البته پیش‌زمینه آن از قبل هم بود تا اینکه در سال 1357 به اوج خود رسید و منجر به پیروزی انقلاب اسلامی شد.

حجت‌الاسلام بیگدلی اظهار داشت: همه اقشار، امام خمینی(ره) را به عنوان رهبر و ولیّ خود پذیرفته بودند و از ایشان تبعیت می‌کردند.

وی با بیان اینکه وحدت و مردمی بودن، نکته اساسی در پیروزی انقلاب اسلامی ایران بود، خاطرنشان کرد: تبعیت‌های حزبی و گروهی بوده اما چنین چیزی در سایر انقلاب‌های دنیا حداقل در تاریخ معاصر و چند صد سال اخیر اتفاق نیفتاده که همه مردم از یک نفر تبعیت کنند.

حجت‌الاسلام بیگدلی افزود: شخصیت حضرت امام خمینی(ره) به‌گونه‌ای بود که خود را فدای مردم کرده بود نه مردم را فدای خود کرده باشد.

وی تصریح کرد: امام خمینی(ره) هیچ چیزی را برای خودش نمی‌خواست و هرچه می‌خواست برای مردم بود و این شاخصه‌ها باعث پیروزی انقلاب اسلامی شد.

*‌ حرکت‌های تاثیرگذار انقلاب اسلامی

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران چندین حرکت تاثیرگذار پایه‌ای و اساسی در کشور به وجود آورد، گفت: از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی به 2 شاخص دستاوردهای معنوی و مادی می‌شود، اشاره کرد.

وی با بیان اینکه دستاوردهای معنوی انقلاب گاهی فدای دستاوردهای مادی و عمومی می‌شود، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران در قالب دستاورد معنوی به همه اقشار مردم، حق رای و انتخاب داد.

حجت‌الاسلام بیگدلی خاطرنشان کرد: با این انتخاب است که وزرا، مسئولان، روسای جمهوری و نمایندگان مجلس شورای اسلامی توسط مردم از مرکزیت تا دورافتاده‌ترین شهرها انتخاب می‌شوند و مردم از مدیریت کشور بهره‌مندمی‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه مردم‌سالاری، یکی از دستاوردهای معنوی انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: انقلاب اسلامی حتی به اقوام و گرایش‌های دیگر یعنی مسیحیان و... نیز حق رای داد و آن‌ها را استثنا نکرد بلکه همه اقوام، مذاهب و ادیان در کشور ما دارای حق رای و انتخاب هستند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان گفت: مشارکت دادن مردم در صحنه، یکی دیگر از دستاوردهای مهم انقلاب است یعنی مدیریت فردی، حزبی، جریانی و صنفی نبود بلکه این مردم بودند که انقلاب را مدیریت کردند.

وی افزود: به برکت انقلاب اسلامی، مردم هستند که هم جنگ و هم فرهنگ جامعه را مدیریت کردند و در صحنه بودند و اجازه تعرض به بیگانگان را ندادند.

حجت‌الاسلام بیگدلی با بیان اینکه رشد شتابان علمی نیز یکی دیگر از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است، ابراز کرد: رشد علمی کشور امروز بالاتر از متوسط جهانی است و در بعضی جاها انقلاب توانسته در رشد علمی به رتبه‌های دوم و سوم برسد.

وی با بیان اینکه در رشد علمی در همه علوم بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از رتبه متوسط به پایین نداریم، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران توانسته در تمام علوم اعم از هوافضا، پالایشگاهی، نفت، صنایع، پتروشیمی، فرهنگی و... با یک رشد چشمگیر علمی مواجه شود.

حجت‌الاسلام بیگدلی، آزادی بیان را یکی دیگر از مهمترین مسائل و دستاوردهای انقلاب اسلامی بیان کرد که انقلاب توانست به مردم اعطا کند، خاطرنشان کرد: همه گروه‌ها در انقلاب اسلامی حرف خود را می‌زنند و انتخاب‌شان را می‌کنند و همین آزادی بیان است که روزی، بنی‌صدر را انتخاب می‌کند که انقلاب تضمین و امام(ره) نیز تایید می‌کند و روزی افراد دیگر و امروز هم آیت‌الله رئیسی و یا مجلس فعلی را انتخابب کرده است.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران به مردم اجازه داد که در بحث انتخابات و بیان نظرات به معنای واقعی کلمه با آزادی، انتخاب خود را داشته باشند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان گفت: قطع نفوذ خارجی و تامین استقلال نیز از دیگر دستاوردهای مهم انقلاب است که امروز دیگر مستشار، پزشک و تصمیم‌گیران خارجی نداریم و به عبارت دیگر، احیای نهضت ملی اتفاق افتاد.

وی افزود: همراهی با مستضعفان دنیا مثل فلسطین و کشورهای دیگر و مقابله با مستکبران دنیا نیز از دیگر دستاوردهای مهم و اساسی در بُعد معنوی است.

*‌ پیشرفت‌های چشمگیر مادی، عمومی و رفاهی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با اشاره به دستاوردهای مادی، عمومی و رفاهی اسلامی گفت: دستاوردهای مادی انقلاب اسلامی قابل مقایسه با ادوار گذشته یا دوره‌های قبل از انقلاب نیست.

وی اظهار داشت: مردم این را به چشم می‌بینند و به‌خصوص قُدما کاملاً لمس می‌کنند که پیشرفت‌ها در حوزه آب، برق، تلفن، پزشکی، صنعت، راه‌آهن و راه در همه حوزه‌ها رشد ما بالای چند صد درصد بوده است.

حجت‌الاسلام بیگدلی با بیان اینکه شمار مشترکان برق کشور از 3 میلیون مشترک برای 35 میلیون جمعیت در قبل از انقلاب به 33 میلیون مشترک رسیده و چندین برابر شده است، خاطرنشان کرد: 850 هزار خط تلفن ثابت امروز به 35 میلیون خط ثابت و حدود 154 میلیون خط موبایل رسیده و به عبارتی برخی افراد به‌طور متوسط 2 خط موبایل دارند.

وی با بیان اینکه 4565 کیلومتر خط آهن در قبل از انقلاب به 13435 کیلومتر رسیده است، ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران علاوه بر افزایش چندین برابری خط آهن، خط آهن‌های قبل از انقلاب را هم دوخطه کرده است.

حجت‌الاسلام بیگدلی با اشاره به شاخص مرگ و میر نوزادان ابراز کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بیش از 70 درصد تولد از هر 111 زایمان از دنیا می‌رفت اما با توجه به آمار دهه 80 از هر 100 زایمان تنها 28 مورد منجر به مرگ می‌شود که این آمار قابل توجه و چشمگیر است.// آ

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۴۷
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۱۲
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۶
  • غروب آفتاب : ۱۷:۵۹
  • اذان مغرب : ۱۸:۱۷
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۲۳